luni, 16 iunie 2008

Eu nu sunt Prometeu! (Sa nu ai alti prometei in afara de mine!)

Aseara am visat ca aram cu plugu’ prin fata Casei Poporului, pe asfalt. Si cum aram eu asa, a venit la mine o femee (femee cred ca era, ca nu mi-am dat bine seama) sa-mi ceara un foc. I-am zis ca n-am si ca sa se duca in morti masi(“Ma crezi Prometeu, fa?”). Atunci s-a dus sa le ceara boilor mei un foc. Desigur, nici ei nu i-au dat un foc (de cand umbla boii cu bricheta la ei?). Femeia avea o sticla de benzina in mana. Oare ce voia sa faca? Sa-si dea foc? Nu cred! Ar fi fost stupid! Cine isi mai da foc intr-o piata publica in ziua de azi? Probabil ca destul de putini mai fac asta. Adica, de ce sa faci asta? Oricum nu intereseaza pe nimeni de soarta ta, fie ca esti viu sau mort. Din contra, daca iti dai foc e cu atat mai bine. Vor avea un om mai putin de controlat, iar un om mai putin de controlat inseamna un control mai bun asupra restului. Cine dracu ne mai asculta in ziua de azi? Nimeni! De asta ajungi sa iti dai foc…ai fost sa votezi, ala pe care l-ai votat a iesit primar, consilier, presedinte, ministru, iar tu sugi pula, pentru ca nimanui nu-i pasa de tine. De-asta mai bine nu votezi. Oricum nu se va schimba nimic. Intr-o societate democratica se zice ca votul tau conteaza si ca nu trebuie sa contesti decizia majoritatii, daca tu nu ai mers la vot. Dar spuneti-mi voi, cum e posibil matematic ca un vot sa modifice decizia a un milion? Argumentul matematicii va aparea numai intr-un caz fericit, nu insa si in cazul Romaniei, in care indiferent pe cine ai vota, nu poti sa schimbi nimic. Nu poti sa pui in miscare un spirit inert, in care s-au adunat prea putine virtuti si prea multe vicii. Nu mai exista echilibru. De fapt, n-a existat niciodata. E ca atunci cand iti omori familia, iar apoi suni disperat la politie pentru ca cineva ti-a omorat familia. Tu ai fost ala! Dar nu poti sa recunosti pentru ca esti ori las, ori psihopat. Si tocmai pentru ca esti las vei spune ca esti psihopat. Asa o sa scapi de bulau. Dar incet-incet iti vei pierde mintile si pana la urma o sa ajungi cu sticla de benzina in fata Casei Poporului, cerandu-mi un foc. Eu nu sunt Prometeu, vreodata! Succes!



de Guvidele

Un comentariu:

lemnu'de'dimineata spunea...

buna aia cu lasitatea